tag:blogger.com,1999:blog-461157427991418219.post6030809469441022087..comments2014-10-14T08:50:50.452+03:00Comments on Lupa palvella: Pitkä matka asiakkuudenhallintaanMerja Heinonenhttp://www.blogger.com/profile/12806338402998054804noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-461157427991418219.post-78496525382433300462013-07-23T13:38:14.828+03:002013-07-23T13:38:14.828+03:00Kiitos Jarmo! Vaikka tosiaan aikaa tuon kirjoittam...Kiitos Jarmo! Vaikka tosiaan aikaa tuon kirjoittamisesta on kulunut, on mainittu sosiaalinen asiakkuudenhallinta edelleen aika vähäistä mielestäni. Muutos on hidas, joskus tuskastuttavastikin.Merja Heinonenhttps://www.blogger.com/profile/12806338402998054804noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-461157427991418219.post-12872647747313878142013-07-23T10:16:53.508+03:002013-07-23T10:16:53.508+03:00Hyvä kirjoitus, vaikka onkin jo muutaman vuoden ta...Hyvä kirjoitus, vaikka onkin jo muutaman vuoden takaa.<br />Jos ajatellaan vuotta 2013 ja tulevaisuutta niin nimenomaan sosiaalinen asiakkuudenhallinta tulee lisäämään merkitystään huimasti. Yrityksen verkkoläsnäolo ei ole enää plussa vaan pakollinen yritykselle, joka haluaa menestyä!Jarmohttp://www.mepco.finoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-461157427991418219.post-91601710611442712682011-01-21T18:48:42.232+02:002011-01-21T18:48:42.232+02:00Kiitos Henri, palautteesi lämmitti!
Kuten sanoit...Kiitos Henri, palautteesi lämmitti! <br /><br />Kuten sanoit, kyse on lopulta hyvin yksinkertaisista asioista. Mutta miksi se silti on niin vaikeaa? Vieraan kuuloisella termistöllä voi epäilemättä olla vaikutusta. Mutta silti uskon, että jämäkällä otteella olisimme päässeet pidemmälle. Ja sillä, että uusien työtapojen myötä olisi vastaavasti jätetty pois jotain vanhaa. Näinhän ei oikeastaan ole tapahtunut, vaan kaikki uusi lyödään aina vanhan päälle. Innostu siinä sitten. <br /><br />Tämä asia on oikeasti lähellä sydäntäni, siksi varmaan kirjoituskin sujui aika luonnikkaasti.Merja Heinonenhttps://www.blogger.com/profile/12806338402998054804noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-461157427991418219.post-79350282252132431922011-01-17T15:32:49.719+02:002011-01-17T15:32:49.719+02:00Ihanaa Johanna, että aina jaksat innostua ja innos...Ihanaa Johanna, että aina jaksat innostua ja innostaa! Minulla jo vähän usko menee noihin talkoisiin; en viitsi edes laskea, montako vuotta niitä on yritetty. Minusta perusongelma on Jope Ruonansuuta mukaillen se, että "ei oo pakko, jos ei taho". Siinä kohtaa aloitukseni ontuu, että pelkkä liikahdus korvien välissä ei aina riitä, vaan tarvitaan myös tiukkaa johtamista. Ja tietty myös sitä järjestelmääkin.<br /><br />Jani: kyllä julisellakin puolella tarvittaisiin uusia asiakkaita. Ilman heitä ei palveluissakaan tapahdu juuri mitään uudistumista. Tietosuojakysymys on olemassa, mutta siihen haettu ratkaisua lainsäädännöllä. Ns. ASKO-laki mahdollistaa yritysasiakkaita koskevan tietojen vaihdon (käsittääkseni) työ- ja elinkeinoministeriön hallinnonalan sisällä. Eräiden muidenkin toimijoiden välillä tietoja voidaan liikuttaa lupamenettelyn turvin.<br /><br />Laki siis on, kunhan vielä pääsisimme irti henkisistä siiloista.Merja Heinonenhttps://www.blogger.com/profile/12806338402998054804noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-461157427991418219.post-67016969101775809412011-01-17T10:32:55.710+02:002011-01-17T10:32:55.710+02:00Täällä viritellään jo vallankumousta, mahtavaa!
J...Täällä viritellään jo vallankumousta, mahtavaa!<br /><br />Jäin joskus miettimään asiakasta julkishallinnon vs. kauppaa tekevien yritysten silmin, lähinnä asiakastiedon suhteen. Yritykset luonnollisesti käyttävät dataa uuden kaupan synnyttämiseen, mutta miten julkishallinnon puolella? Voisi kuvitella monessa tapauksessa olevan parempi vaihtoehto, että asiakas asioi mahdollisimman vähän, mutta kun asioi, niin ainakin asiointihistoria olisi tallessa?<br /><br />Varmastikin tietoa voisi hyödyntää palvelun tason parantamiseen, mutta kuinka syvällisesti tietoja voi tutkia ja hyödyntää noin tietosuojan kannalta? Onko realistista odottaa, että tulevaisuudessa samaa tietoa voitaisiin hyödyntää eri virastoissa, ikään kuin läpinäkyvyyttä?<br /><br />Hyvä teksti, unohtui sanomani tuolla alussa!Jani Liljahttp://www.cliente.finoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-461157427991418219.post-31089745467052298032011-01-17T00:05:31.474+02:002011-01-17T00:05:31.474+02:00Hurraa, allekirjoitan joka sanan! Aloituksesi on s...Hurraa, allekirjoitan joka sanan! Aloituksesi on samaan aikaan totta ja kaamea vale. Se EI ole tietojärjestelmähanke, mutta ILMAN tietojärjestelmää se on pelkkää filosofiaa ja sellaisena kaukana arjesta - (lähes) arvotonta.<br /><br />Ilmoittaudun talkoisiin. Tehtävälista: herätellään kollegojen korvien välit. Keino: konkretisoidaan tavoite ja tehtävät, maalataan maali niin lähelle että arempikin uskaltautuu mukaan: "Kyllä me tämä tarvitaan"..Johanna Kotipeltohttps://www.blogger.com/profile/13145332395521304471noreply@blogger.com