torstai 24. syyskuuta 2009

Tästä se lähtee!

Kiitokset Merjalle ja Kirsille foorumin luomisesta!

Uskon, että voimme tällä(kin) kanavalla vaihtaa ajatuksia ja kerätä näkemyksiä asiakaspalvelun ja toiminnan kehittämisestä julkisella sektorilla. Ja mitä laajemman joukon saamme mukaan, sitä enemmän saamme näkemyksiä, palautetta ja konkretiaa.

Julkisen sektorin organisaatiot ovat tehneet upeita muodonmuutoksia, joista kaikki tuntevat Autokatsastuksen (toiminta yksityistettiin, nykyään katsastajat saavat jopa hymyillä!), Alkon (jopa viinineuvontaa!), Vero.fi palvelut (ihan oikeasti, veroviranomaisilta saa hyvää palvelua sekä puhelimessa että verkossa!). Viimeisimpänä KELAn sähköiset palvelut, jotka tekevät monen asian hoitamisen helpoksi. Tällä tiellä olemme myös TEMin alaisissa organisatioissa, mutta meillä on vielä aikamoinen matka kirittävänä jotta meitä siteerattaisiin samalla tavalla kuin edellä mainitsemiani verrokkeja.

Tekes on olemassa yrityksiä ja tutkimuslaitoksia varten. Nykyisessä taloustilanteessa yritykset ovat entistä suurempien haasteiden edessä; mistä löytää uusia maksavia asiakkaita, miten pitää yllä tuotteiden ja palveluiden kilpailukyky? Miten hyödyntää alan viimeinen tieto? Millaisilla liiketoimintamalleilla ja verkostoilla voisimme toimia kannattavasti? Meitä Tekesläisiä on oiva joukko eri alojen spesialisteja, joiden tehtävänä on sekä rahoituksen että sparrauksen keinoin auttaa organisaatioita kasvamaan, kehittymään, tulemaan kilpailukykyisemmiksi, avaamaan uusia markkinoita, voittamaan uusia asiakkaita, parantaa prosesseja, tehdä "onnellisempia" työpaikkoja jne.

Usein yritykselle paras ratkaisu löytyy yhdistelemällä Tekesin rahoitusta ja palveluita TE-keskusten, Finnveran ja Finpron palveluihin. Miten meidät löydetään ja miten organisaatiot voivat hyödyntää osaamistamme, onkin sitten asiakkuusprosessin kehittämisen asia. Tästä jatketaan...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti